Copyright © mONż i rzONA
Design by Dzignine
środa, 21 listopada 2012

Pierwszy raz..

Pierwszy raz będę recenzować książkę :P

"Kobietki"
autorka: Patrycja Żurek


Sama po książkę bym w życiu nie sięgnęła, ale autorka jest moją znajomą i poprosiła mnie o przeczytanie i napisanie o niej kilku słów na blogu.. szczerze, bałam się tego bo nie czytuję literatury kobiecej. Do tego tytuł sugeruje typowo "babskie" historie, czyli romanse, zdradę, "mąż mnie nie kocha" i "powinien się domyślić".

W sumie książka jest o kobietach i o ich problemach (wyżej wymienionych), ale napisana jest w sposób tak lekki i swobodny, że wciągnęła mnie w zasadzie od początku - pomimo iż porusza ciężkie tematy. Pochłonęłam ją w jeden wieczór (e-book ma niecałe 200 stron).


Historia czterech kompletnie różnych kobiet.
Rys psychologiczny postaci:
1. Singielka mocno stąpająca po ziemi, zajęta karierą, silna psychicznie i wredna.
2. Żona bogatego męża i matka dwójki dzieci, typowa kura domowa z problemami małżeńskimi.
3. Artystka popijająca i popalająca, szuka swojego miejsca na świecie.
4. Bardzo wierząca, pomaga najbiedniejszym często oddając swoje ostatnie pieniądze.

Przyjaźnią się pomimo tak różnego podejścia do życia. Autorka wprowadza czytelnika w ich świat, przedstawia każdą z osobna. Ich opisy są tak realistyczne, że ciężko nie zacząć się z nimi nie utożsamiać.
Książka wzrusza, nie raz irytuje i złości ale i wywołuje uśmiech.

Czytając "Kobietki" czułam do bohaterek sympatię, pomimo że cisnęło mi się na usta "ale durne babsko" .. Autorka na pytanie "czy opisane historie są prawdziwe" wymijająco odpowiedziała że "trochę tak, trochę nie".

Pisząc więcej, musiałabym wam zdradzić historie opisanych kobiet, a tego robić nie chcę. Na pewno każda czytelniczka wychwyci w treści swoje zachowania ;) Warto czasami się nad nimi zastanowić :)

Jako czytelniczka uzależniona od S.Kinga, ze szczerym sercem mogę polecić książkę "Kobietki" każdej kobiecie niezależnie od wieku.

Książkę w formie e-booka można kupić TUTAJ
A w formie papierowej należy napisać wiadomość na fanpage'u autorki [TUTAJ]

0 komentarze:

Prześlij komentarz